حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی 98-1397 (ترم 972) به انضمام نکات مهم انتخاب واحد





نــوع فعالیــت  آموزشــــی
روز ـ  ماه ـ‌ سال
انتخاب واحد ترم 972 (توسط خود دانشجو) بصورت اینترنتی :
10/11/97 لغایت 12/11/97
مهلت درخواست مرخصی تحصیلی :
15/11/97  لغایت 30/11/97
شروع و پایان كلاس ها :
14/11/97  لغایت  13/03/98
حذف و اضافه ( بصورت اینترنتی ): 
23/11/97  لغایت  25/11/97
 درخواست حذف تکدرس و یا حذف نیمسال تحصیلی :
 20/02/98 لغایت 30/02/98
آخرین مهلت اعلام اسامی دانشجویان دارای غیبت بیش از حد مجاز به مدیریت امور آموزشی دانشگاه:
10/03/98
امتحان دروس عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی):
29/02/98  لغایت  02/03/98
شروع امتحانات پایان ترم
پایان امتحانات
19/03/98
06/04/98














1.   دانشجو پس از مشاهده کارنامه هر نیمسال در صورت برخورد با مشکل خاص آموزشی نظیر عدم درج نمره ، قرارگرفتن در وضعیت اخراجی بر اساس مفاد آیین نامه آموزشی و ... در اسرع وقت ملزم به تکمیل فرم ویژه بررسی مشکلات آموزشی دانشجویان و ارائه آن به انضمام کپی آخرین کارنامه تحصیلی به مدیر محترم گروه آموزشی مربوطه خواهند بود . جهت رسیدگی سریع به درخواست دانشجو مدیران محترم گروه های آموزشی در صورت تأیید حداکثر دو روز پس از تاریخ تقاضای دانشجو آن را به دفتر مدیر کل آموزش ارسال خواهد نمود. بدیهی است دانشجویانی که درموعد مقرر درخواست خود را ارائه ننمایند درخواست آنها مورد بررسی قرار نخواهد گرفت .

2.  درصورتیکه دانشجویان مشروط دروس اضافی خودرا بطوراختیاری حذف ننمایند ، گروه آموزشی  نسبت به حذف دروس اضافی اقدام خواهد نمود.

3.  دانشجویان لازم است در انتخاب واحد و حذف و اضافه، پیش نیاز دروس انتخابی را رعایت نمایند.


4.  کلیه دانشجویان ( حتی دانشجویان ترم آخر و دانشجویان کارشناسی ارشد که واحد پایان نامه ایشان باقی مانده باشد ) باید در زمان های مقرر ثبت نام نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.

5.  کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان ، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند . مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و ... را نخواهد داشت.

6.  دانشجویانی که معدل نیمسال قبلی آنها 17 و بالاتر ازآن باشد می توانند تا سقف 24 واحد درسی انتخاب نمایند.


7.  دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :
الف: کلیه دانشجویان ترم آخر می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره 24 واحد را اخذ نمایند. دانشجویانی مشروطی نیمسال گذشته (معدل نیمسال زیر122) نیز می توانند 24 واحد اخذ نمایند به شرط آنکه کلا 24 واحد درسی ایشان باقیمانده باشد.

  ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی (تبصره واحده ماده 9) می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با  
  یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ یک درس  
  غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط گروه در آن نیمسال) استفاده نمایند.

  ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده  برای فراغت از تحصیل می باشد . در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس  
  یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .

8.  کلیه دانشجویان موظف هستند تا پایان حذف و اضافه نسبت به جا به جایی دروسی که به حد نصاب نرسیده است اقدام نمایند در غیر اینصورت، هرگونه تبعات ناشی از آن بر عهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال جابه جایی دانشجو در گروه دیگر و یا ثبت درس جدید نخواهد داشت.

9.  دانشجویان کارشناسی ارشد که صرفا واحد پایان نامه ایشان باقی مانده است موظف هستند برای تمدید پایان نامه به آموزش مراجعه نمایند و چنانچه سنوات مجاز ایشان به اتمام رسیده باشد (سنوات مجاز 4 ترم است) نسبت به اخذ مجوز سنوات اضافی اقدام نمایند. در صورت عدم مراجعه، دانشجوی انصرافی محسوب شده و عواقب آن بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.
10.  ماده 21 آیین نامه آموزشی (کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته)
 
    ثبت نام نکردن دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، انصراف از تحصیل محسوب می شود.

11.  ماده 17 آیین نامه آموزشی (کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته)

    
حضور دانشجو در تمام جلسات درس دوره های حضوری الزامی است لذا غیبت در جلسات دو هفته اول هر درس به دلیل حذف و   اضافه یا به هر دلیل دیگر  
  مجاز نیست و در صورت پیشامد جزو 16/3 غیبت مجاز دانشجو محسوب می شود.
12.  ماده 10 آیین نامه اجرایی ( کارشناسی ارشد ناپیوسته)

   
دانشجو موظف به ثبت نام در موعد مقرر (اعلام شده توسط دانشگاه) می باشد و عدم ثبت نام به منزله انصراف از تحصیل محسوب می شود.
                                         

                                                                       مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه

نوشته شده توسط معاونت آموزش در تاریخ ۱۳۹v/۱۱/۲۰