(بیانیه دانشجویان در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم(ص


دانشجویان و مردم انقلابی در پایان تجمع اعتراضی علیه توهین برخی نشریات فرانسوی به پیامبر اسلام (ص)، بیانیه‌ای را قرائت کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه‌نمایی چهره‌ی رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله‌ی مشکوک و پرابهام هفته‌ی گذشته‌ی مترسک‌های ریش‌دار صهیونیست‌ها، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله‌ی دست چندم و مبتذل‌نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه‌ی مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است.

مردم هوشیار و نکته‌سنج جهان چگونه می‌توانند باور کنند که بنا به ادعای دولت فرانسه، در یک اقدام مضحک که بیش‌تر به سکانسی از یک فیلم کمدی می‌ماند تا یک ماجرای واقعی، تروریست‌ها با در دست داشتن کارت‌های شناسایی خود به دفتر این نشریه حمله کرده و سپس کارت‌های خود را برجای گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را در تکمیل این داستان مضحک یاری کنند! ادعایی که یادرآور ادعای حیرت‌انگیز سناریونویسان حادثه‌ی یازدهم سپتامبر مبنی بر سالم ماندن کارت‌های شناسایی هواپیماربایان در انفجار مهیب برج‌های دوقلو است. به راستی چگونه است که تروریست‌ها در تمامی اقدامات تروریستی، کارت‌های شناسایی خود را به همراه دارند؟

به فاصله‌ی کوتاهی از این حادثه‌ی مشکوک، تیغه‌ی دوم قیچی غرب برای بریدن ریشه‌ی اسلام‌گرایی در اروپا به حرکت درآمده و نشریه‌ی شارلی ابدو در اقدامی غیرانسانی و غیراخلاقی که نشان دهنده‌ی فاصله‌ی عمیق صاحبان تاریک‌اندیش آن با تمدن و فرهنگ و آزادی اندیشه است، اقدام به انتشار کاریکاتورهایی توهین‌آمیز علیه پیامبر رحمت و مهربانی کرده و به خیال خام خود تلاش کردند تا از این طریق و در جایگاه غریقی که برای جلوگیری از غرق شدن چنگ به هر خس و خاشاکی می‌اندازد، در برابر امواج اسلام‌خواهی مردم اروپا که برآمده از آگاهی آنان نسبت به شکست و به بن‌بست رسیدن لیبرالیسم است؛ مانعی هرچند موقت و کوتاه مدت ایجاد کنند.

حاکمان کاخ الیزه اکنون در برابر این سوال منطقی قرار دارند که آیا زمانی که با رویای سقوط حکومت مشروع و قانونی سوریه، به ایجاد گروه‌های خونریز و تروریستی می‌پرداختند، حساب بازگشت این تروریست‌ها به کشورهای‌شان در اروپا را نیز کرده بودند؟

دانشجویان بسیجی و انقلابی ایران، هم صدا با ملت شریف و مسلمان این کشور و همه ی مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناریوی پرابهام حمله‌ی تروریستی در پاریس، توهین بی‌شرمانه‌ی گردانندگان نشریه ی فرانسوی به پیامبر اعظم را که تحت تاثیر حمایت های بی دریغ دولت این کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولت مردان فرانسه پیشنهاد می کنیم که به جای توسل به این اقدامات بی‌شرمانه، در مورد حقیقت پیام اسلام و دلیل گرایش روزافزون مردم خسته از لیبرالیسم در اروپا، به این دین الهی بیش‌تر بیندیشند و بدانند که با خاک پاشیدن به رخ خورشید نمی‌توانند از تابش انوار آن جلوگیری کنند.

شوربختانه و با کمال تاسف پس از این هتک حرمت بی‌شرمانه به ساحت ملکوتی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و در حالی که ملت شریف ایران منتظر برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان با دولت فرانسه بودند، جناب آقای ظریف وزیر خارجه ی دولت یازدهم در اقدامی نسنجیده و مغایر با اصول انقلاب اسلامی و حتی مغایر با اصول شناخته شده و مورد پذیرش دیپلماتیک، تنها دو روز پس از انتشار این کاریکاتورهای ننگین، به پاریس سفر کرده و با وزیر امورخارجه ی دولت فرانسه دیدار کرد.

دانشجویان انقلابی ملت ایران و فرزندان معنوی حضرت امام روح الله (رحمت الله علیه) از وزارت خارجه و شخص وزیر محترم می‌خواهند تا هرچه سریع‌تر نسبت به تشریح دلایل این اقدام غیرقابل پذیرش خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهی از ملت ایران و مسلمانان جهان، مقدمات اخراج سفیر این دولت هتاک از کشور را فراهم کند. هم‌چنین از رییس‌جمهوری محترم نیز می‌خواهیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، واکنش درخور نسبت به این حرکت نسنجیده‌ی جناب ظریف ابراز داشته و ایشان و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفیر فرانسه از کشورمان و جلوگیری از بازگشت او تا زمان عذرخواهی رسمی دولت آن کشور از پیشگاه رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و همه ی مسلمانان جهان بکند."


نوشته شده توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۳۰