منو های مرتبط



گزارش فعالیت کانون قرآن و عترت (ع) در سال تحصیلی96-95


همکاری در برنامه نماز جماعت و امور نمازخانه
کانون قرآن و عترت (ع) در پی دنبال نمودن رسالت همیشگی خود مبنی بر حفظ و اعتلای ارزش‌های اسلامی، در برپایی و اجرای نماز جماعت در دانشگاه همیشه یاور و همراه معاونت فرهنگی بوده است و در بحث اجرا و قرائت قرآن، تفسیر و ... برنامه‌های خود را اجرا نموده است.

همکاری در برگزاری جشنواره قرآن
جشنواره قرآن به عنوان نماد عینی تبلور اعتقاد قرآن محوری، در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌‌شود. این مهم در دانشگاه ایوان‌کی به شدت دنبال شده و کانون قرآن و عترت (ع)، نه تنها در اجرای آن نقش کلیدی دارد، بلکه در مباحثی مثل آموزش متسابقین و آماده‌سازی آنها و همچنین اجرای برنامه‌ها و رشته‌های فراتر از رشته‌های جشنواره به منظور تشویق همه دانشجویان، به فعالیت پرداخته است.
مقام‌های کسب شده در دوره‌های مختلف این جشنواره توسط دانشجویان این دانشگاه، بیانگر فعالیت‌های کانون می‌باشد.

بازدید از موزه قرآن
این بازدید با حضور جمعی از دانشجویان علاقمند و با سرپرستی یکی از کارکنان امور فرهنگی دانشگاه صورت گرفت. در این موزه قرآن‌های نفیس و قدیمی، تعدادی از تابلوهای قرآنی چوبی دست ساز و نیز نسخ اصلی و خطی به نمایش گذاشته شده. فضای داخلی زیبا و بزرگ و سیستم امنیتی مناسب برای محیط از دیگر ویژگی‌های این موزه بود. این بازدید یک روزه مورد استقبال دانشجویان شرکت‌کننده قرار گرفت.
مسابقه نهج البلاغه
کانون قرآن و عترت (ع)، در جهت افزایش اُنس و آگاهی دانشجویان با متون اصیل دینی، سلسه مسابقات (اُنس با نهج البلاغه)را طراحی و دربازه‌های زمانی مشخص اجرا می‌نماید. تا کنون مواجه شده است. گفتنی است که در هر دوره به برگزیدگان به قید قرعه، جوایزی هم اعطا شده است.





پیوست ها
نوشته شده توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸